Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

ΙΘΑΚΗ ΚΙ ΟΔΥΣΣΕΑΣ


Καθώς έβγαινα από τον αυτοκινητόδρομο κι αντίκρισα την πρώτη πινακίδα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις αναλογίστηκα πόσο ειρωνικό είναι που δεν έχω πάει ποτέ στην Ιθάκη στην Ελλάδα, αλλά η Ιθάκη της Νέας Υόρκης απέχει μόνο 45 ακόμα μίλια...
Τι λέξη κι αυτή. Ιθάκη.
Από τις λίγες που προκαλούν τόσους συνειρμούς, που κουβαλάνε βαρύ φορτίο, που βρίσκονται στη θέση του φανταστικοί και του άπιαστου... Γι αυτό ίσως κι οι πραγματικές Ιθακες είναι πάντοτε κατώτερες των περιστάσεων.
Έχεις χτίσει τέτοια προσμονή κι όνειρα που το αποτέλεσμα σ' αφήνει πάντοτε απογοητευμένο...
Αλλα δεν ειναι αυτο το θεμα του κειμενου, κι η πολη της Ιθακης/Ithaca σ'αυτην την πλευρα του Ατλαντικου ειναι ομολογουμενως πολυ συμπαθητικη. Χτισμενη γυρω απο λοφους ψηλους κι αποτομους με πυκνα δαση και μια πανεμορφη λιμνη, μακροστενη σαν δαχτυλο ανθρωπου (γι αυτο αλλωστε μαζι με αλλες 3 που βρισκονται παραλληλα ονομαζονται Finger Lakes) με αμπελια διασπαρτα τριγυρω και μιλλιουνια νεων ανθρωπων. Κι αυτο διοτι ενα απο τα πιο διασημα πανεπιστημια της Αμερικης, το Κορνελ, εχει τη βαση του εκει με το διακοσιων χρονων Campus του -αν μη τι αλλω εντυπωσιακο- να δεσποζει στην κορφη ενος εκ των λοφων, προκαλωντας τους φοιτητες να τυρβασουν προς τη λιμνη, αδυνατω να δεχτω οτι καταφερνουν και συγκεντρωνονται σε τετοιο μερος.
Κι ομως,συνεχιζω να πλατειαζω εκτος θεματος. Στην Ιθακη πηγαινα οδικως αποψε με την Κ. που ειναι φωτογραφος και θα εμενε σε μια αποκια (artist colony την λενε εδω) καλλιτεχνων για ενα μηνα, μια υποτροφια για ζωη σε μια φαρμα, στη διαρκεια της οποιας εχει κανεις τον εξοπλισμο και κυριως το χρονο χωρις αλλες παρεμβολες, προβληματα και καθημερινες υποχρεωσεις να ασχοληθει με το εργο του, να σκεφτει, να ρεμβασει, να αλλαξει ροτα, να ξεκολησει, να αδειασει το μυαλο του. Κερδισε την υποτροφια μαζι με αλλους τεσσερις αναμεσα σε εκατονταδες αιτησεις κι ηταν πολυ χαρουμενη, χρειαζοταν ομως μια οδικη βοηθεια να φτασει εκει -μιας κι ο Σ. ειναι στην Ελλαδα-, οποτε ο προθυμος υποφαινομενος νεος βρηκε ευκαιρια να βγει στον πηγαιμο για την Ιθακη, ελπιζοντας οτι θα την εφτανε επιτελους τη φορα αυτη...
Αλλα και παλι δεν ειναι αυτος ο λογος που ξεκινησα. Ο λογος επιτελους ειναι οτι κατα τη διαρκεια της διαδρομης περνωντας απο καταπρασινα τοπια κι ελαχιστα πια μιλια πριν αντικρυσουμε τη μικρη Ιθακη, σε ενα βλεφαρισμα των ματιων μου ερχεται με ταχυτητα προς το μερος μου πινακιδα που με καλωσοριζει στην πολη του Ulysses/Οδυσσεα!!! Μια ακομα μικροτερη πολη, σχεδον χωριο, σαν ενας δορυφορος στο ηλιακο συστημα της Ιθακης...
Δεν γνωριζω τι συνεβει αλλα τη στιγμη εκεινη ενιωσα μια σπανια ευαιξια και πληροτητα. Η καρδια μου ειχε γεμισει και τα πνευμονια μου φουσκωσαν, μου φανηκε οτι ολα βρηκαν προς στιγμη τη θεση τους, τι πιο φυσικο ο Οδυσσεας να σε καλοδεχεται και να σε πηγαινει συντροφια ως την πολη του...Θες η εκπληξη, θες να 'ταν η ομορφια της λεξης Ulysses που ελαμπε στο μυαλο μου, θες να 'ταν οτι μου φανηκε ο μονος που θα μου εξηγουσε τι ειναι η Ιθακη... με κατελαβε μια γλυκια παραλυση, με δυσκολια κρατουσα πια το τιμονι μου στο δρομο...
 posted by IdentityCafe

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου